Jeśli wrócimy do klasycznego rozumienia przeznaczenia rowerów: rower górski jest przeznaczony do jazdy po terenach górskich, a rower crossowy do jazdy po terenach przełajowych. Na równinach jest też dużo nierównego terenu, więc lepiej nadaje się do tego rower crossowy. To będzie dobry wybór, jeśli lubisz jeździć po okolicznych polach, lasach, preriach, polnych drogach i trasach terenowych słabej jakości.
Rowery crossowe (hybrydowe)
Duże 28-calowe koła w tych rowerach zapewniają doskonałą zwrotność, prędkość i komfort. Dzięki temu doskonale sprawdza się zarówno w terenie pofałdowanym, jak i na asfalcie. Na tych rowerach przełajowych pokonasz znaczne odległości w lesie, parku, na placu lub polnej drodze przy mniejszym wysiłku niż na klasycznym rowerze górskim.
Rower crossowy męski link to świetna alternatywa dla wszechobecnego roweru górskiego, jeśli zamierzasz jeździć w terenie (gdy robi się wyboiście i grząsko) tylko od czasu do czasu. To motocykl, którego nie trzeba modyfikować, aby był szybszy i szczuplejszy – tak właśnie został skonstruowany. Amortyzowany widelec o krótkim skoku (od 50 mm do 80 mm) zapewnia komfort jazdy i prowadzenia na niemal każdej drodze w strefie leśno-stepowej. Niezależnie od tego, czy jesteś w mieście, dojeżdżasz do pracy, załatwiasz sprawy, czy po prostu chcesz się zabawić. A rower jest sportowy: ma aerodynamiczne zawieszenie i wszystko jest stworzone do szybkiej i łatwej jazdy po stosunkowo gładkich powierzchniach.
Zalety rowerów crossowych
- Wszechstronne modele, które łączą w sobie zalety rowerów górskich i miejskich;
- Dobre właściwości jezdne;
- Łatwa przebudowa na rowery miejskie i turystyczne.
Wady rowerów crossowych
- Nieco mniejsza zwrotność niż w przypadku rowerów górskich;
- Nieco wyższa cena, ze względu na mniejszą popularność w porównaniu z rowerami typowo górskimi.